Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
Filia nr 3
(9)
Autor
Bleach Fiona
(3)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Gabony Peter
(1)
Glasson Fiona
(1)
Gorzelak Przemysław (1962- )
(1)
Hatton Brenda
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Kessick Rosemary
(1)
Kuchta Sylwia
(1)
Minton Stephen James
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
O'Moore Mona
(1)
Obłój Lesław
(1)
Szewczuk-Bogusławska Monika Magdalena
(1)
Szostak Anna
(1)
Taylor Paul Gordon (1945- )
(1)
Trzebiatowska Iwona Alicja (1969- )
(1)
Wasilewska Eliza
(1)
Winter Matt
(1)
Yellop Carol
(1)
Świeża Bożena
(1)
Świeża Olga
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dorośli
(3)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Autyzm
(8)
Dziecko autystyczne
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Choroby psychiczne
(3)
Wychowanie
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Agresywność
(1)
Dietetyka
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Odżywianie
(1)
Pediatria
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychoterapia
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Uczniowie
(1)
Gatunek
Poradniki dla rodziców
(4)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedstawiamy Państwu krótki przewodnik po interwencjach dietetycznych i środowiskowych, wskazanych w przypadku dzieci i dorosłych, cierpiących na zaburzenia ze spektrum autystycznego. Z książki można dowiedzieć się, jakich substancji zawartych w produktach spożywczych i środkach czystości należy unikać, jak sprawdzić skład danego produktu i w jaki sposób rozpocząć stosowanie diety. Znaczna część książki poświęcona jest praktycznym wskazówkom, dotyczącym funkcjonowania dziecka autystycznego poza domem. Autorzy przedstawiają sprawdzone sposoby zadbania o to, by wszyscy dorośli, opiekujący się dzieckiem, byli świadomi możliwych zagrożeń i potrafili właściwie zareagować w przypadku niepożądanej reakcji alergicznej. Przewodnik ten stanowi nieocenione źródło skondensowanej wiedzy dla rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy pragną stworzyć dzieciom autystycznym bezpieczne warunki zarówno w domu, jak i szkole. źródło opisu: Fraszka Edukacyjna, 2010
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61WP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ktoś mógłby powiedzieć: to kolejna książka o przemocy w szkole, przecież już tyle ich napisano. A jednak jest w niej coś oryginalnego, zarówno w stylu, jak i treści. Otóż jest w niej jakieś ciepło i sympatia, i to dla wszystkich uczestników aktu przemocy. Bo przecież dręczyciel musi przyjąć odpowiedzialność za to, co zrobił, i musi nauczyć się, że takiego zachowania nikt akceptował nie będzie, a jeśli z niego nie zrezygnuje, poniesie wszelkie dalsze konsekwencje. Ale z drugiej strony to też może być zagubione dziecko, pozbawione poczucia własnej wartości … itd., itd. Nie będę rozpisywać się na temat dylematów i zawiłości ludzkiej egzystencji. Ale powiem, że w tej książce zawarte są dobre i, jak myślę, przydatne, materiały szkoleniowe: dla członków grona pedagogicznego, dla rodziców i dla uczniów. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka napisana z pasją przez rodzica dziecka z Zespołem Aspergera, który w sposób jasny i przekonywający opowiada, jak takie dziecko czuje się w szkole i które sytuacje i okoliczności, dla innych oczywiste i bezdyskusyjne, urastają w autystycznym oglądzie świata do rangi strasznych problemów nie do pokonania. Dziecko zachowuje się wówczas w sposób dla otoczenia trudny i niezrozumiały, ale po przyjrzeniu się powodom tego zachowania okazuje się, że jest to zwykle jedyny dostępny dla niego sposób okazania tego, że bez pomocy i zrozumienia sobie nie poradzi. A otoczenie - jeśli zna przyczyny - zwykle może skutecznie pomóc. Książka bardzo cenna dla nauczycieli i opiekunów, którzy mają w klasie takiego dzieciaka. Autor doskonale zna problemy i przyczyny i przekonywająco je opisuje. Książkę czyta się jak powieść, którą przeczytać warto. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 WP (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oryginał: A beginner's guide to autism spectrum disorders.
Jak czują się rodzice, kiedy po raz pierwszy słyszą diagnozę postawioną dziecku: zaburzenie ze spektrum autyzmu lub Zespół Aspergera? Często są przybici, szukają w sobie winy i zastanawiają się, co dalej. Wszystkim zmartwionym i zagubionym rodzicom polecamy niniejszy „przewodnik”, w którym autor - doświadczony pediatra od lat pracujący z dziećmi autystycznymi - w przystępny i pełen pogody sposób przedstawia świat autystów. Dowiedzą się z niego Państwo, jakie wyzwania stoją przed dzieckiem i w jaki sposób można ułatwić mu funkcjonowanie w domu, szkole i wśród rówieśników Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 WP (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Krótkie kompendium wiedzy na temat relacji uczeń z Zespołem Aspergera a środowisko szkolne, napisane przez nauczyciela szkoły podstawowej, który w swojej praktyce zetknął się z wieloma takimi uczniami. Dlaczego aspergerowiec reaguje tak, a nie inaczej, na typowe dla środowiska szkolnego sytuacje, jak się zachować w odpowiedzi na jego zachowania, czego na pewno robić nie należy, a co robić należy, aby uczeń z Z.A. mógł efektywnie uczyć się w normalnej szkole i nie zaburzać nauki innych dzieci. źródło opisu: Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2006
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 WP (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Żyć z Autyzmem)
Wydanie polskie we współpr. z Fundacją Synapsis.
Autorami niniejszej książki są P. Gabony i F. Gassor. "Żyć z autyzmem" to seria dziewięciu niezwykle przydatnych poradników wydana przez Fraszkę Edukacyjną. Książki te pełnią rolę instruktażową. W każdej z nich omawiany jest jeden temat wybrane zagadnienie z życia codziennego, które może sprawiać trudności dzieciom autystycznym. W tym przypadku jest to nauka zasypiania. Książka przeznaczona jest w głównej mierze dla rodziców dzieci z autyzmem, lecz z pewnością skorzystać z niej mogą pedagodzy, terapeuci czy nauczyciele a więc osoby, które w swojej pracy zawodowej spotykają się z problemem autyzmu dziecięcego. Prezentowana seria porusza takie tematy, jak nauka zabawy, samodzielnego ubierania się, jedzenia i picia, korzystania z toalety, wychodzenia z domu czy też radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 61 WP
Książka
W koszyku
(Żyć z Autyzmem)
Wydanie polskie we współpracy z Fundacją Synapsis.
Jest to jedna z serii dziewięciu książeczek o charakterze instruktażowym - bardzo potrzebna w praktycznej nauce samodzielności najmłodszych dzieci. Adresowana do pedagogów, studentów pedagogiki, nauczycieli placówek integracyjnych i specjalnych, terapeutów, a przede wszystkim do rodziców i opiekunów - przebywających i pracujących z dziećmi ze spektrum zaburzeń autystycznych. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 61 WP
Książka
W koszyku
(Żyć z Autyzmem)
Wydanie polskie we współpracy z Fundacją Synapsis.
Wydana przez Fraszkę Edukacyjną książka "Uczymy się ubierać" autorstwa Carol Yellop to kolejna pozycja z serii "Żyć z autyzmem". Stanowi ona praktyczny poradnik dla osób stykających się na co dzień z dziećmi autystycznymi: nauczycieli, pedagogów, terapeutów oraz przede wszystkim rodziców. Niniejsza publikacja zawiera szereg praktycznych porady dla rodziców dzieci autystycznych, dotyczących tego aspektu życia codziennego, jakim jest umiejętność samodzielnego ubierania się, a także szczegółowe zasady postępowania z dzieckiem w sytuacjach, w których występują u niego problemy z wykonywaniem podstawowych czynności lub gdy wymaga ono uspokojenia. Seria dziewięciu poradników dotyczących autyzmu powstała dzięki współpracy Fundacji SYNAPSIS z Konfederacją Profesjonalistów Prowadzących Świadczenia na Rzecz Osób z Autyzmem. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 61 WP
Książka
W koszyku
Pozycja ta skierowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych zagadnieniem autyzmu. Napisana przez praktyków pozycja przedstawia nową klasyfikację zaburzeń autystycznych DSM-V i zwraca uwagę na programy terapeutyczne o udokumentowanej skuteczności. Czytelnik otrzymuje do rąk bardzo interesującą, ale i niezwykle potrzebną książkę adresowaną do szerokiego grona odbiorców. Autorzy rozdziałów to osoby łączące refleksję naukową z praktyką kliniczną. To połączenie daje wyśmienity efekt w postaci treści wiarygodnych, a jednocześnie przydatnych w rozumieniu człowieka „innego”. Książka pozwala też na lepsze zrozumienie dynamicznych zmian we współczesnych systemach klasyfikacji zaburzeń ze spektrum autyzmu. Cenne jest także wielowymiarowe podejście do tego problemu - od propozycji terapeutycznych i potrzebie oceny ich skuteczności, poprzez zagadnienia psychiatryczne, do zagadnień medyczno-społecznych, takich jak np. fałszywe przekonania na temat szczepień w kontekście epidemiologicznym. Książka jest godna polecenia Czytelnikowi, którego z racji osobistych, praktycznych czy naukowych interesuje zagadnienie autyzmu i pomoc w rozumieniu i podniesieniu jakości życia „mniejszości” wśród „większości”. Prof. dr hab. n. med. Mikołaj Majkowicz Specjalista psychologii klinicznej Gdański Uniwersytet Medyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 WP (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej